What about 2013?

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Tog mitt pick&pack och drog till London i sju månader.
 
 
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nix, ingen i min närhet fick barn. Men det dröjer nog inte många år innan hälften blir det.
 
Vilka länder besökte du?
England och Cypern!
 
Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Inte direkt, har varit bland det bästa året i mitt liv. Kanske lite mer struktur i livet, lite mer ideer och planer på vad jag ska göra. Lite mer klarhet.
 
Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
13:e April då jag blev Londonbo, 29e maj Beyonce i Globen och 12:e juli när vi såg Justin Timberlake live och hörde ett publikhav på 60 000 pers sjunga "It's like you're my mirror". Magiskt!
 
Vad var din största karriärsmässiga framgång?
Att fortsätta jobba på H&M fast i London och bli nominerad till "Employee of the month" efter tre månader. Att få den uppskattningen och att få bekräftelse på att man gör ett bra jobb samt blir sedd av alla hundra anställda kändes så jäkla skönt, en stor själförtroendeboost! 
 
 
 
Och din största framgång privat?
Att jag vågade. Hade någon talat om för mig när jag var 14 år att jag vid nitton-års ålder har flyttat till London för att jobba, hade jag aldrig i mitt liv trott hen. Lilla jag liksom.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Boende, tråkigt nog. Ryanair har nog också fått en del pengar från min plånbok. 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alla nära och kära som kom och hälsade på. Så perfekt!
 
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?
A little party never killed nobody - Fergie, Holy Grail - JAY-Z & Justin Timberlake (även Suit & Tie), Mirrors - Justin Timberlake och många, många, MÅNGA fler. Finns ett antal spotifyplaylists från 2013. 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare! Det kommer alltid vissa stunder och perioder då man känner sig nere p.g.a. Saker som händer sina nära&kära men överlag så har detta vart ett underbart år och det blir vad man gör det till helt enkelt.
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Kanske sett mer av England när jag ändå var där. Tagit hand om min kropp bättre och börjat dansa.
 
Blev du kär i år?
Nej
 
Bästa filmen du såg i år?
Det är ju just det. Jag är ju ingen film-människa vilket innebär att när jag väl ser en film så kommer jag knappt ihåg vad den heter eller när jag sett den. Så jag passar på denna, eftersom den enda film jag kan komma ihåg att jag sett är One Direction filmen :) :)
 
Den maträtt du åt oftast 2013?
Pasta i alla former eller hamburgare på pubar runt om i London.
 
 
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Vaknade med frukost på sängen och sång av mamma och pappa, fortsatte sedan sova länge då jag var ledig. Åkte till stan och blev bjuden på födelsedagsfika av finaste Maja och avslutade dagen med ett restaurangbesök på NOM med min älskade lilla familj. Vi åt köttbricka och mumsade i gudomliga efterrätter. Så bra dag!
 
Högsta önskan just nu?
Veta vad jag vill göra med mitt liv. 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det finns det alltid. En värld utan orättvisor, rasism och hemska sjukdomar är min dröm. 
 
Vad fick dig att må bra?
Att testa nya saker som ger en bättre insikt i sig själv, sina tankar och åsikter, att våga stå upp för sig själv. 

Vem saknade du?
Lina i Afrika och Anton i USA. Min familj och min underbara vän Amanda.

 
De bästa nya människorna du träffade?
Louise, Therese, Emily och Dilan. Härligaste tjejerna!
 
Mest stolt över?
Att jag tagit mig hit, den 6e Januari 2014.

Comments

Leave a comment

Namn:
Remember me?

E-mail (publiceras ej)

URL/Blog

Comment

Trackback
RSS 2.0