Go someplace you've never been before

Idag är det tjugo grader varmt och andra september. En av fyra lediga dagar där ett antal timmar spenderades i parken, vid vattnet, på en handduk, i bikini. Sommaren är lyckligtvis inte slut än. För inget får en att känna sig så avslappnad, fri och bekymmerselös som värme och sol. Och det är väl inte så konstigt egentligen, då tidigare år som inneburit kyla och minusgrader, även inneburit rutiner, skola och saker "som måste göras" fast man inte vill. 
 
Jag har skrivit det förut, det finns inget som skrämmer mig mer eller gör mig mer ångestfylld än universitet, plugg, tentor och studielån. Hur era grupparbeten, korrekt skrivna rapporter eller pluggstress nätterna långa får mig så avskräckt från allt som har mer vidareutbildning att göra. Att själv sätta mig i den situationen finns inte i min värld för tillfället och kommer nog inte göra det på några år. Det finns så många resor att utföra, så många platser att se och så många minnen att hämta innan jag ens kan tänka mig att sätta mig ner bakom datorskärmar och tung kurslitteratur igen. (Inte för att JB innebar någon kurslitteratur men ändååå).
 
Det fascinerar mig hur så många i min omgivning gick från gymnasieutbildning direkt till högskolan eller universitet. Hur man inte vill vara lite FRI först? Få känna på ett liv utan läxor, prov, seminarium, tentor och allt vad det innebär och istället se lite av världen, kulturer, människor och livet. 
 
*Men alla är vi ju olika* 
 
För tillfället är London mitt hem, men kommer inte vara det för evigt. Världen är så mycket mer än Västerås-London tur/retur och livet är så mycket mer än *en bra utbildning och ett bra jobb*. 
 

Comments
Posted by: Kevva

Plugga - ain't nobody got time for that!?

2013-09-03 @ 01:10:53
Posted by: Lina

Jag kan bara insämma!
Man maste leva nagra ganger innan man kan dö, eller vad Hakan Hellström nu sjunger!
Förstarinte alls tokarna som borjar plugga direkt efter gymnasiet, hur vet man att man vill bli samma sak 2 ar senare?
Vi gör helt rätt som befinner oss langt ifran hemma, sa man far veta hur livet kan vara, sa man vet vad alla andra gar miste om när dom väljer att plugga vidare direkt utan att leva först!

Hoppas du har det bra, vi kanskeska skypa nagon dag? :)

<3

2013-09-03 @ 10:47:04
URL: http://bilderurmittliv.blogg.se

Leave a comment

Namn:
Remember me?

E-mail (publiceras ej)

URL/Blog

Comment

Trackback
RSS 2.0