Lördag, pastamiddag och besök hos grannen

 
Vi bor ju granne med en stor turistattraktion här i London, nämligen Brittish Museum. En planlös lördag gjorde att vi gick dit för att kunna säga att "vi har vart där". Museum är inte riktigt vår grej insåg vi när vi gick mellan de gigantiska rummen som visade prylar från världen över, flera tusen år gamla. Det som imponerade mig mest var det man såg först när man kom in, en gigantisk lokal med glastak, pelare och stora stentrappor. Kanske bara är Maja och jag men vi tyckte man kunde ha en stor klubb där inne eller varför inte en klädbutik? Då skulle vi garanterat gå dit mer oftare... Efter att ha sett lite mumier, krukor, mynt, skelett och stenhuvuden så gick vi ner till vår andra granne - Covent Garden. Vi har många bra grannar vi.
 
På eftermiddagen så klev vi in totalt utsvultna på Vapiano. Lyckligtvis fanns det mat där så vi slapp gå hungriga resten av dagen. Maja påstod att vi firade att jag fått jobb. Har en känsla att allt jag gör veckan framöver innan jag börjar jobba, är för att "fira mitt nya jobb". Man får ju passa på menar jag. Allt är för att fira. Fira livet helt enkelt.
 

Comments

Leave a comment

Namn:
Remember me?

E-mail (publiceras ej)

URL/Blog

Comment

Trackback
RSS 2.0