Happy Birthday to youuuu

 
Nu kanske ni tror att Maja är igång och skriver så fingrarna blöder, men ICKE. Dock, så kommer detta inlägg enbart handla om just Maja.
 
För nästan fyra år sedan började vi gymnasiet ihop i samma klass. Jag skulle säga att vi var vänner som hängde i skolan tillsammans med andra, men inte mycket på fritiden. Men i trean så skulle vi göra projektarbete ihop och det var nog då vi började lära känna varandra bättre. Efter mycket tålamod och kämparglöd så lyckades vi till slut få vårat arbete klart och kunde andas ut på rikt... Okej who cares about that...
 
 
 
MAJA är en person som är glad, klok, lättsam, rolig, tålmodig, givmild, generös, spontan och står upp för sig själv. En person som jag trivs med så himla bra med och som fått mig att se världen (...okej Europa). Utan Maja hade jag nog aldrig tågluffat, jag hade heller aldrig flyttat hit till London. Hon har även fått mig att vara mindre skärrad och rädd för saker o ting. Hon uppmuntrar en till att leva livet fullt ut och göra saker som man alltid drömt om.
 
Idag fyller Maja 20 år. För exakt ett år sedan firade vi hennes födelsedag i Barcelona, tillsammans med tre andra härliga tjejer. Värme, rödbrända kinder, lite för många drinkar och hemgång halv sex på morgonen genom halva staden. Idag  firar vi hennes födelsedag i London, något jag (och kanske hon) aldrig hade trott om någon hade berättat det för oss, för ett år sen. Ett år sedan studenten och vi har hängt sen dess. 
 
Med ett försök att inte låta allt för klyschig, så kommer jag ändå säga att jag är otroligt glad att ha denna grymma vän (homie, fru, kompis, lover, you name it...) i mitt liv. Hon står ut med min osmidighet, hon får mig att skratta och njuta av varje dag här, hon peppar mig alla dagar jag har jobb på schemat och får mig att stå ut. Vi har bott ihop i två månader och aldrig bråkat eller tjaffsat. Helt enkelt en person jag kommer otroligt bra överrens med och vi delar samma syn på det mesta. Maja är en av mina bästa vänner, och det är så jävla fett.
 
 
 
 
 
 
 
 

Comments

Leave a comment

Namn:
Remember me?

E-mail (publiceras ej)

URL/Blog

Comment

Trackback
RSS 2.0