Att leva

Det finns inte något alls som jag för tillfället är missnöjd med, som jag skulle vilja ha på något annat sätt eller som jag saknar i mitt liv. Jag njuter till fullo av livet för tillfället. Att få börja jobba på H&M gav mig ny kärlek till livet här. Två veckor har gått sen jag började och jag trivs så himla bra än så länge. Visst, jag kommer inte stanna här till nästa år, för jag vill göra så mycket mer än det här och hemlandet är lite saknat ibland. 
 
Är väl medveten om att jag inte har uppdaterat om mitt liv här på ett bra tag. Så lite internettäckning som vi har i vår lägenhet gör att jag inte ens orkar försöka ladda upp bilder eller korta inlägg här. Men den här helgen har jag långledigt från jobbet och jag har nu placerat mig på Starbucks som ligger ca tjugo sekunder från vår ytterdörr. 
 
Vad har hänt sen sist? Min älskade familj har vart här och det var underbart att få visa dem mitt "nya hem". Jag har vart på Wireless festivalen och sett Justin Timberlake (BLAND ANNAT), försöker lägga upp ett filmklipp som jag kan visa här men det tar som vanligt fem år innan det är uppladdat. Även hunnit med pubhäng vid vattnet, lite utgång, promenader längs Themsen, biokväll och stått ut med värmeveckor i denna storstad. Allt jag har velat haft är en strand och vatten att svalka mig i. Men istället har jag suttit varm och ofräsch på buss nr 10 mellan Oxford Circus och Hammersmith oräkneliga gånger dem senaste veckorna. Men det är ju dumt att klaga. 
 
 
 

Comments

Leave a comment

Namn:
Remember me?

E-mail (publiceras ej)

URL/Blog

Comment

Trackback
RSS 2.0