Och den största julklappen går till...

Den största julklappenjag ger i år kommer varken ges till någon i min familj eller vän. Den kommer ges till någon som för mig är helt okänd, men som verkligen behöver den. Någon som behöver det mer än vad jag, min familj eller mina vänner gör då vi redan har allt vi behöver, om man ska jämföra. Paketet kommer vara fyllt med omtanke, kärlek och nödvändigheter för en eller flera personer.
 
 
Detta paket kommer ges till 10 stycken barn, som i Sveriges "människoregister" säkerligen går under titeln - Ensamkommande flyktingbarn.
 
Alla kan inte göra allt, men alla kan göra något - är väl en mening som används flitigt i just dessa tider på året. Men det är nog den mest sanna också. Att stödja olika sorters insamlingar till organisationer, familjer och företag som arbetar för NÅGON ANNAN. Som vill hjälpa andra människor med att kunna ha ett värdigt liv med kärlek och omtanke. Det är nog dem mest VÄRT spenderade pengarna ur min synpunkt. Att få hjälpa dem som inte har det lika bra som jag har turen att få ha. 
 
Vi väljer inte vart vi föds i världen och alla har inte samma förutsättningar att förverkliga sin framtid på de viset dem önskat. Jag hoppas att många där ute visar extra mycket medmänsklighet från och med nu, inte bara i juletider utan även året runt. Man får påminna sig själv om hur bra man faktiskt har det och hur viktigt det är att ta hand om varandra. Att köpa gåvokort från t.ex. Unicef att ge bort istället för att köpa något som personen likagärna kunde vart utan, är en perfekt gåva. 
 
Alla är vi människor och vi bor på samma planet. Alla har rätt att leva vart dem vill, säga vad dem vill och älska vem dem vill. Det viktigaste av allt kommer dock alltid vara; respektera att ALLA är lika värda.
 
God Jul!
 
 
 

Comments

Leave a comment

Namn:
Remember me?

E-mail (publiceras ej)

URL/Blog

Comment

Trackback
RSS 2.0