Yesterday

De tog 11 timmar att ta sig från mitt hem till detta hem igår. Under resan lyckades jag med att...
1. Inse att jag valde fel skor. Mina fötter dog redan på Arlanda.
2. Vara bland de första ut ur planet från Oslo och därmed vara en av de första till säkerhetskontrollen. Går snabbt och smidigt igenom och går ut genom två dörrar som jag antar att jag ska gå ut igenom. Inser efter 300 meter att jag har gått ut fel väg. Får gå tillbaka med mina dödande skor och väska. Tillbaka till säkerhetskontrollen där kön nu består utav resten av flygplanet. Frågar en av personalen om jag ska gå igenom igen eftersom jag gick fel och självklart ska jag det. Ut med dator, kameraväska, av med skor och jacka igen för tredje gången.
3. Få en helt egen stolsrad på flyget till Dublin. Sover gott.
4. Få min väska först av alla i Dublin. Så glad, eftersom flygplanet stannade längst bort på Dublins långsmala flygplats, vilket gör att man får gå i en kvart (utan överdrift) för att nå passkontrollen. Idiotflygplats, den är inte ens stor ironiskt nog.
5. Köper en tonfisksallad på första bästa ställe men får inte i mig mycket och ber att få med den i en påse.
6. Handbagaget är varmt som sjutton och det visar sig vara min dator. På bussen plockar jag upp den från väskan och låter den svalna. Datorn är stendöd fast den har varit avstängd och fulladdad kvällen innan. Najs bajs.
7. Bussresan ska ta drygt fyra timmar. Varav en timma snurrar den runt på samma gator i Dublin.
8. I Dublin inser jag att min tonfisksallad har läckt ut genom papperspåsen och det luktar nu tonfisk i hela väskan.
9. Bussen stannar efter ett tag i Dublin för att hämta upp en hög med människor. Jag ber då busschauffören att få gå ut och kasta min tonfisksallad. MEN, drar hela frågan på svenska. Han uttrycker sig med ett högt och tydligt "WHAT?!?" och jag inser snabbt att jag borde dra samma fråga fast på engelska. Jag går ut och kastar den vidriga salladen, 7 € i soptunnan.
10. Når Limerick strax innan klockan 6. Utmattad, ont i rumpan efter allt sottande, men framförallt lättad över att inte behöva resa så mycket längre än så här.
11. Väl hemma i detta hem så tänkte jag testa att starta datorn med hjälp av laddaren. MEN, inser att laddaren inte passar till min adapter.
Det var en rolig dag, Hejdå

Comments

Leave a comment

Namn:
Remember me?

E-mail (publiceras ej)

URL/Blog

Comment

Trackback
RSS 2.0