Mitt år

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Men det är väl klart att man gör nya saker varje år? Vad är livet till för annars om inte att testa på nya saker. I år har jag till exempel flygit utomlands helt själv som den lilla sjuttonåring jag var och till och med två gånger! Under den resan provade jag på och surfa samt så var jag utan min fina familj så länge som jag aldrig vart förut!

 

Har du några nyårslöften?

För 2012? Inte än. Och jag kommer inte ihåg ifall jag hade några för detta år heller.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Men nej! Jag vill inte uppleva något "16 and pregnant" drama här även fast jag också är myndig nu... (vill vara barn...)

Vilka länder besökte du?

Irland! Magiskt fint.

 



Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?

Tjugofjärde februari, då träffade jag min fina för första gången.

Tjugosjunde februari, farfar gick bort.

Fjortonde oktober, mitt lilla marsvin somnade in för gott.

Samt de tre veckorna i Augusti som var en väldigt fin period i mitt liv. Upplevde så mycket nytt!

Vad var din största framgång 2011?

Att jag vågade! Att jag vågade åka till Stockholm en kall torsdagskväll i februari för att träffa en kille och familj från ett helt annat land, på ett helt annat språk, som jag aldrig träffat förut, helt själv. Samt mitt sommarjobb som jag älskade och fortfarande älskar som extra jobb, och mina praktikplatser jag lyckats skaffa nu i trean. Plusplusplus jag lärde mig att åka snowboard!

Största misstaget?

Inget alls


Bästa köpet?

Jag har verkligen ingen aning, men mina fina Vagabond skor och plastskinnshorts är ju de mest använda under denna höst, i våras hade jag väl ingenting på mig och hade jag det vet jag inte vad det var. Jo fan, ett par superbilliga solglasögon från Lindex för typ 60 spänn använde jag jämt och gör det fortfarande så fort solen tittar fram bakom snömolnen.

Vad spenderade du mest pengar på?

Det mest självklara svaret på hela listan. KlÄDeR.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Allt och inget, riktigt jäkla lycklig var jag sista veckan på Irland i Augusti, då levde jag på leendet. Men detta år har varit emotionellt på alla plan och jag kan gråta glädjetårar av att se en Beyonce konsert på YouTube. Till exempel öppningen till denna konsert har jag fällt en o en annan tår till för att det är. så. magiskt (i och för sig är hela konserten det)...

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?

*Kollar spotify listan* ... Born this Way med mother monster, Jag kommer - Maggio, Skinny Love - Bon Iver, Party Rock Anthem, SuperBass - Nicki Minaj, Adele - Someone like you och hela Beyonce - 4! Nej jag kan inte välja ut några få, utan vill man veta vad jag lyssnat på (bland annat) under året, så hittar man det här och här.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag var glad! Men som tidigare nämnt emotionell så jag har gråtit väldigt ofta. Både av lycka, sorg och förvirring. Som den lilla tonåring jag är.

 

Vad önskar du att du gjort mer?

Gått på konsert. Alltså känslan! Nästa år blir det mer av det.

 



Favoritprogram på TV?

Ser mindre och mindre på tv för varje år som går. Dock är jag ett troget fan till Gossip Girl, dock sett det via internet men det är ju en tvserie så det räknas ... Annars MTV skräp som 16 and pregnant och Teen Mom, ja jag gråter till det med ... ibland...

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?

Det kommer jag ihåg klart och tydligt eftersom den inte var för så länge sen! Jag började med en middag redan på kvällen innan med mina fina vänner hemma @my crib. Vi åt lax och mumsade sedan på chokladmousse, sedan spelade vi pictionary och galenpanna natten lång. Dagen efter så var min finaste lilla släkt över och jag fick det bästa presenter jag någonsin kunnat önska mig! Så lycklig.

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?

Utvecklande. Jag försöker våga lite mer för varje år. 

Den bästa nya personen du träffade?

Åh, Brian så klart! Puss.

 




Comments

Leave a comment

Namn:
Remember me?

E-mail (publiceras ej)

URL/Blog

Comment

Trackback
RSS 2.0