Jag ska ge dom något som hjälper, mot en ond och giftig värld



Det jag vill ha kan inte köpas, inte stjälas, få till låns. Det jag vill ha kan inte ägas, det är så mycket större än så. Jag kastar pappersplan från höghus mot en gnista gömd i snön. Jag måste tro att det kan hända, jag måste drömma min egen dröm.

Jag tror jag vet vad allt går ut på, jag tror jag äntligen förstår. Att det finns ingen magisk genväg, ingen rök och inga spår. Och det finns ingen enkel lösning, inget svart och vitt, bara grått. Man får ta det man blivit given och säga "Jag älskar det jag fått". Du och jag ska aldrig dö. Nej du och jag ska aldrig dö.

Comments
Posted by: Lina

vackert

2010-09-10 @ 19:43:43
URL: http://linablank.blogg.se/
Posted by: Anonym

Sv: Jag vet att den har funnits i både vit och svart. Vill ha en vita också, osäker på om de finns kvar bara.

fin blogg :)

2010-09-11 @ 09:12:05
URL: http://hannanymans.devote.se

Leave a comment

Namn:
Remember me?

E-mail (publiceras ej)

URL/Blog

Comment

Trackback
RSS 2.0