Helt enkelt, en dålig dag

bWun4Q on Make A Gif, Animated Gifs
 
Idag är ingen vidare dag i London. Det är knappt så temperaturen når 10 grader och regnet ger sig inte. Det säger väl allt om vilka enorma förväntningar jag har på denna dag. Just i detta nu när jag känner mig frusen, ensam och ängslig så vill jag bara befinna mig hemma i Sverige i mitt rum, i min säng. Och veta att nere i köket finns en kyl fylld med massor av mat man inte behöver snåla på och i badrummet finns framförallt - min älskade bastu. Hade jag haft jobb på schemat idag, hade denna dag blivit utsedd till den sämsta dagen 2013 utan tvekan. Men jag är ledig och ska snart lägga mig i ett varmt bad.
 
Jag kan inte låta bli och tänka på vad jag ska göra härnäst, vad jag vill göra i livet. Har så svårt att leva riktigt i nuet utan tänker ganska ofta på vad skulle jag vilja göra om ett halvår? Eller ett år? Nästa sommar? Om två år? Jag har inte varit i London länge och jobbat har jag bara gjort i två veckor. Men varje arbetspass så tänker jag, när säger jag upp mig? Har alltid under dem senaste två åren jag jobbat känt att det ska bli kul att gå till jobbet - speciellt den tiden på H&M. Här har jag tyvärr inte känt så en enda gång, vilket inte är så himla livspeppande direkt. Jag har alltid intalat mig själv att bara göra saker som jag VILL och framförallt tycker är ROLIGT. Mitt nuvarande jobb är varken roligt eller något jag vill vara kvar på länge till. 
 
En dålig dag, helt enkelt.

Comments

Leave a comment

Namn:
Remember me?

E-mail (publiceras ej)

URL/Blog

Comment

Trackback
RSS 2.0