En månad i London

Nu har jobbet dragit igång. Jobbade första passet på Zara i måndags. Det var helt okej, som vanligt en bomb med information för lilla hjärnan. Det är på herravdelningen jag har blivit placerad så ALLT är helt nytt, allt från storlekar till hur olika modeller på byxor ska sitta eller vad en "button down" skjorta är. Kände mig SÅ felplacerad och obekväm bland kostymer, olika kollektioner och italienska storlekar.
 
Men igår gick det bättre, hade bättre koll på sortimentet och kände mig lite bekvämare bland alla manliga kunder. Finns många att vila ögonen på, om man säger så. Så jag ska väl trivas efter ytterliggare några arbetspass! 
 
Vi har nu bott i London i exakt en månad. I måndags insåg vi det och vi kunde inte komma fram till om tiden har gått snabbt eller inte. På något sätt känns det som att vi har varit här i en vecka och ibland känns det som flera månader. Det börjar bli vardag, nu när man har börjat jobba och kan sin lokala Sainsburysaffär utantill och vet vilka bussar som går vart. Typ. Men London är en väldigt mysig stad, den är inte så stor som man tror från början, sushi är billigt (på Wasabi), STORA chanser att se kändisar och det finns områden för alla typer av människor. 
 
Men bäst är ju Primark och lemonaden på Pret. 
 
Sämst är mjölken. När jag åker hem ska jag dricka så mycket iskall, fräsch, svensk mjölk bara för att. Listan på allt jag ska äta när jag är hemma i två dygn. Det blir att se Beyoncé, krama min familj massor och resten av tiden - Äta allt jag inte äter här. Fil, räkor, leverpastej och marabou.
 
Vilken tydlig röd tråd jag lyckades hålla i detta inlägg. I'm out!
 
<3<3<3

Comments

Leave a comment

Namn:
Remember me?

E-mail (publiceras ej)

URL/Blog

Comment

Trackback
RSS 2.0