Christmas lights

Hej! Låtlistan sket sig, som ni ser. Men fem dagar lyckades jag knåpa ihop i varje fall. Well well, snart är det julafton. Om två dygn rättare sagt ganska precis. Jag gillar julen, den är mysig och jag älskar att vara med min familj och min närmsta släkt. Jag gillar att umgås och få se ens familj och syskon bli glada över presenter som de önskat sig eller inte trott de skulle få. Såklart är inte presenter det viktigaste. Jag har de senaste åren funnit de väldigt svårt att önska mig saker, som jag vill ha. Har funderat like kring det, bara för att jag vill HA så ska jag önska mig det? Vilja är svårt. Om man vill något ska man ju göra det, om man verkligen vill, vill säga. Men att vilja ha något. Som en present. Nästan som att säga "Jag vill att du köper det där till mig". Jag är så insnöad i de här tankarna, varför kan man inte köpa det själv om man nu så gärna VILL ha det? Presenter tycker jag ska ha en eftertanke och det ska vara något som den personen som köper presenten vill att mottagaren ska ha, get it? Inte bara för att. Då vill jag inte ha något. Nog pratat om det.

Idag slog jag in julklapparna som jag har köpt. Lyssnade på låtar som Driving home for christmas, Christmas lights och War is over. Fick mig att fundera väldigt mycket och känna mig som varje jul, väldigt bortskämd. Men det är inte bara runt jul jag börjar känna mig bortskämd, utan det händer titt som tätt. Grejen är det att jag inte bortskämd med att få en massa prylar av mina föräldrar eller dylikt, jag är bortskämd med att min lilla bubbelvärld är så perfekt, så ren och fri från allt ont. I min lilla familj på fyra stycken, med alla farföräldrar samt kontakt med nära släktingar på alla håll och kanter. Inga dödsfall, inga skilsmässor, inga problem. Varför jag skriver allt detta vet jag inte, men jag vill skriva av mig, vilket bloggen är till för antar jag. Det jag vill ha fram är att jag ..... är så jävla tacksam. För allt. För min familj, mina vänner, mitt liv, mitt hem, mitt rum, min vardag. Allt. Nu sätter jag punkt. Det här spårade ur.

Okej inte punkt än på riktigt. Detta inlägg är enbart för mig själv, ingen läser allt det vet jag ju redan. Jag vill bara säga att jag vill bygga ett litet hus där jag kan laga mat och bjuda in alla som är ensamma under julafton och som inte har någon att fira med. Jag...vill inte att de människorna ska vara ensamma. Det är allt. Umgänge, gemenskap och sällskap är så himla viktigt. Åh. Ont i hjärtat. Godnatt.

Comments
Posted by: fanny

sötsara!

2010-12-23 @ 09:52:12
URL: http://fannymalmborg.blogg.se/

Leave a comment

Namn:
Remember me?

E-mail (publiceras ej)

URL/Blog

Comment

Trackback
RSS 2.0